Een antwoord op al jouw vragen over online bestelplatformen

Wat is een online bestelplatform?
SamenvouwenEen online bestelplatform is een website en/of app waarmee klanten gemakkelijk bij een zaak online bestellingen kunnen plaatsen, betalen en kiezen voor afhalen, levering of consumptie ter plaatse.
Wat doet het bestelplatform van one2three precies?
Uitbreidenone2three biedt een geïntegreerd online bestelplatform dat zich aanpast aan elk type horecazaak. Klanten kunnen via een eigen webshop of bestelapp bestellen, betalen en kiezen voor afhalen of levering. Alles verloopt centraal en automatisch via het platform. Door specifieke functies toe te voegen per soort horecazaak, is er een optimale gebruikservaring, zowel voor de zaak zelf als de consument.
Voor wie is one2three online bestelplatform bedoeld?
UitbreidenHet is ontwikkeld voor horecazaken, frituren, bakkers, slagers, broodjeszaken, brasseries, restaurants, snackbars, cafés en hotels: eigenlijk voor elk bedrijf dat eten of drinken serveert en digitaal wil moderniseren.
Hoe kunnen klanten bestellen via one2three?
UitbreidenKlanten kunnen bestellen via het online bestelplatform:
- Een gepersonaliseerde bestelwebsite van jouw zaak.
- De one2three-app of een eigen, gepersonaliseerde app van de zaak.
Daarnaast biedt het bestelplatform ook nog andere mogelijkheden aan:
- QR-codes op tafel, aan de kassa of op flyers.
- Zelfbedieningszuilen/kiosken in de zaak.
Wat zijn de voordelen voor mijn zaak?
Uitbreiden- Méér verkoop (hogere omzet per bestelling, en groter klantenbereik).
- Minder fouten in bestellingen.
- Tijdsbesparing (geen telefonische/analoge bestellingen meer).
- Snellere en efficiëntere service.
Welke betaalmogelijkheden zijn er?
UitbreidenHeel wat gangbare betaalopties zijn mogelijk, maar veelgebruikt zijn Bancontact, Payconiq, Visa en Mastercard en maaltijdcheques.
Kunnen klanten kiezen tussen afhalen, ter plaatse eten of thuislevering?
UitbreidenJa, via one2three kies je als ondernemer heel flexibel voor één of meerdere van deze bestelopties. Je bepaalt zelf welke opties en mogelijkheden je wenst te activeren.
Kan ik het platform volledig aanpassen aan mijn huisstijl?
UitbreidenJa. Jouw bestelwebsite wordt gepersonaliseerd met logo, kleuren, foto’s en Google-optimalisatie.
Hoe vindt een consument het online bestelplatform?
UitbreidenKlanten scannen een QR-code op een flyer met hun smartphone en krijgen direct het online menu te zien om te bestellen en te betalen. Ook via de sociale media kun je klanten naar je bestelsite doorverwijzen. Consumenten gebruiken de one2three-app ook om zaken te ontdekken of komen via Google bij je terecht.
Hoe verloopt de integratie met mijn kassasysteem?
UitbreidenVoor courante kassasystemen (zoals Lightspeed, Trivec, Untill, Touchsystems) kunnen de bestellingen rechtstreeks in het kassasysteem terecht komen, waardoor dubbel werk of manuele fouten wegvallen.

Kan ik zelf producten, prijzen en acties aanpassen?
SamenvouwenJa, je beheert je menu, producten, prijzen, promoties en tijdelijke acties volledig zelf via het platform. Aanpassingen zijn direct zichtbaar voor je klanten.
Wat met getrouwheidsprogramma’s of kortingsacties?
UitbreidenHet one2three platform geeft toegang tot uitgebreide digitale loyaliteitsprogramma’s, coupons en spaarkaarten. Ook een koppeling met Joyn behoort tot de mogelijkheden.
Moet ik een technisch expert zijn om het te gebruiken?
UitbreidenHelemaal niet. Het platform werd zo gebruiksvriendelijk ontworpen dat iedereen ermee aan de slag kan. Alle installatie, training en support gebeurt op maat door het one2three-team. De ondersteuning van one2three is 7 dagen op 7 bereikbaar voor dringende gevallen.
Welke types bedrijven kiezen vaak voor one2three?
UitbreidenVooral frituren, snackbars, brasseries, bakkers en kleine tot middelgrote horeca-ondernemers kiezen voor het one2three bestelplatform vanwege de flexibiliteit en eenvoud. Ook grotere bedrijfskantines maken dagelijks gebruik van de mogelijkheden die het platform aanbiedt.
Is het ook interessant voor kleine ondernemingen?
UitbreidenJa, het platform is modulair en schaalbaar, dus bruikbaar voor eenmanszaken tot ketens.
Wat zijn de voordelen voor mijn klanten?
Uitbreiden- Geen wachtrij, sneller besteld en betaald.
- Duidelijk overzicht van het online menu.
- Mogelijkheid tot tijdig afhalen of levering op afspraak.
- Veilige online betaling en digitale spaarkaarten.
Kan ik tijdsvensters instellen voor afhaling of levering?
UitbreidenJa, je bepaalt zelf hoeveel bestellingen je per tijdslot wilt toelaten, ideaal om piekdrukte te vermijden. Daarnaast kan je de capaciteit ook beperken volgens het maximale bedrag dat je tijdens een bepaalde periode kan verwerken of zelfs het aantal items dat geproduceerd kan worden.
Is het bestelplatform veilig en GDPR-proof?
UitbreidenJa, alle klant- en betaalgegevens worden veilig verwerkt volgens de privacywetgeving.
Kan ik mijn bestelplatform eenvoudig promoten?
Uitbreidenone2three helpt met integraties op je eigen website, sociale media, Google-optimalisatie en via de algemene one2three-app (met meer dan 500.000 gebruikers).
Welke functionaliteiten zijn er specifiek voor mijn soort zaak?
UitbreidenVoor frituren: het tijdstip van afhaal of leveren kan aangeboden worden als "asap" of volgens tijdsblokken. De lengte van de tijdsblokken kan gekozen worden én per tijdblok kunnen er verschillende soorten capaciteiten ingesteld worden (vb. aantal bestellingen, totaal bestelbedrag tijdens de ganse duur van het tijdsblok, complexiteit van de producten). Deze capaciteiten kunnen variëren per dag, of zelfs tijdens een dag en bovendien kunnen er combinaties ingesteld worden. Een veel gebruikte functionaliteit is de realtime aanpassingsmogelijkheid met de drukte-indicator. Even geen bestellingen ontvangen of aan een vertraagd tempo? Met een eenvoudige klik worden de capaciteiten aangepast. Ideaal om een drukkere periode even te overbruggen.
Voor broodjeszaken: een veel gebruikte toepassing is de "groepsbestellingen". Hiermee kan aan professionele klanten een dienstverlening aangeboden worden waarbij iedereen afzonderlijk bestelt tot een bepaald tijdstip - vb. 10u - waarna deze bestelling automatisch als één bestelling doorgestuurd wordt. Er kunnen productie- en distributielijsten opgemaakt worden en individuele zelfklevende labels kunnen afgeprint worden om nog efficiënter te werken. Bovendien laat de configuratie met groepsbestellingen toe om de menukaart aan te passen per groep (producten, prijzen), alsook de betaalmethodes.
Voor slagers: maak het de klant gemakkelijk door bv. de snededikte te laten kiezen of bij bepaalde bereidingen niet enkel per gewicht, maar ook voor het aantal personen. Alles om de keuze zo eenvoudig mogelijk te maken.
Voor bakkers: stel zelf de tijd in tot wanneer men kan bestellen en krijg automatisch productie- en distributielijsten.
Voor bedrijfskantines: koppel de bestellingen aan personeelsregistraties enwerk met gedifferentieerde prijzen volgens bepaalde groepen (vb. eigen medewerkers, contractors, ...).
Welke extra functionaliteiten zijn er?
Uitbreiden- Koppeling met digitale schermen.
- Bestelstatistieken en analyses.
- Koppeling met kassa.
- Koppeling met bestelzuilen.

Hoe lang duurt het om mijn platform live te krijgen?
SamenvouwenDe duurtijd van de installatie en configuratie van het one2three online bestelplatform hangt in grote mate af van de kwaliteit van de informatie die ter beschikking gesteld wordt. Zodra de beslissing gevallen is om met one2three te starten, bezorgen we een overzicht van alle informatie die we nodig hebben. Nadat we die informatie volledig ontvangen hebben, duurt het gemiddeld nog een 2-tal weken. Dit kan mogelijks verlengd worden wanneer er bijvoorbeeld een kassakoppeling met een derde partij voorzien moet worden of wanneer het netwerk lokaal uitgebreid moet worden, er specifieke printerconfiguraties vereist zijn, ... In uitzonderlijke gevallen kunnen we ook een spoedprocedure starten.
Wat zijn de kosten of commissies voor gebruik van het online bestelplatform?
Uitbreidenone2three heeft verschillende abonnementen, zodat er voor elke zaak een gepaste manier van werken is. Werk met een maandabonnement, met een vergoeding volgens het omzetvolume of met een kleine transactiekost per bestelling. Er zijn geen hoge commissies zoals bij grote maaltijdplatformen.
Is het platform beschikbaar in meerdere talen?
UitbreidenJa, je kunt je bestelplatform instellen in verschillende talen, zoals Nederlands, Frans en Engels. Klanten kunnen eenvoudig hun voorkeurstaal selecteren, maar standaard wordt voor hen altijd de taal van hun systeem gebruikt.
Hoe kan ik mijn klantgegevens en bestelgeschiedenis raadplegen?
UitbreidenVia het beheerdersportaal krijg je toegang tot klantgegevens (conform GDPR), bestelgeschiedenis, rapportages en analyses.
Kan ik verschillende BTW-tarieven instellen per product?
UitbreidenJa, je kunt in het systeem eenvoudig verschillende BTW-tarieven toewijzen per productcategorie of individueel artikel.
Zijn allergenen, ingrediënten of dieetvoorkeuren zichtbaar voor klanten?
UitbreidenJa, je kunt per product allergenen en ingrediënten instellen, zodat klanten deze informatie duidelijk zien bij hun bestelling.
Hoe verloopt de onboarding van mezelf en de medewerkers?
Uitbreidenone2three ontzorgt op alle gebieden tijdens de opstart: het uitvoeren van de configuratie, de installatie ter plaatse en een individuele opleiding. Daarna volgt persoonlijke ondersteuning bij de opstart, zodat jouw team snel wegwijs raakt met het systeem.
Kan het platform geïntegreerd worden met bestaande websites of sociale media?
UitbreidenJa, het bestelplatform is eenvoudig te koppelen aan je bestaande website, Facebook-pagina of andere kanalen via integratie of een bestelknop.
Kan ik tijdelijk bepaalde producten of categorieën “uit voorraad” zetten?
UitbreidenJa, producten of hele categorieën kunnen eenvoudig op ‘niet beschikbaar’ gezet worden, bijvoorbeeld bij uitputting of seizoenswijzigingen. Als je de stock ook bijhoudt of bijvoorbeeld een koppeling met Growzer gebruikt, kan dit ook automatisch uitgevoerd worden.
Is het platform ook geschikt voor evenementen of pop-up zaken?
UitbreidenAbsoluut, het systeem is flexibel inzetbaar en ook perfect bruikbaar voor tijdelijke acties, pop-ups of evenementen met aangepaste menu’s en tijden. Hiervoor hebben we specifieke abonnementsformules, zodat ook de kost tijdelijk is.
Welke contractduur of opzegtermijn geldt er?
UitbreidenMeestal werk je met een contract van minimaal 1 jaar, maar flexibelere afspraken zijn mogelijk. Een contract van 2 of 3 jaar behoort ook tot de mogelijkheden, waarbij er extra voordelen geboden worden. De opzegtermijn en voorwaarden zorgen er voor dat je op een correcte manier het gebruik kan annuleren.
Je vindt jouw vraag hierboven niet terug?
Contacteer ons. We bezorgen je graag meer informatie.