{"id":6153,"date":"2023-03-29T08:40:33","date_gmt":"2023-03-29T06:40:33","guid":{"rendered":"https:\/\/stage.one2three.nl\/inspiratie\/meerwaarde-van-getrouwheidsprogramma-voor-jouw-horecazaak\/"},"modified":"2023-03-29T09:16:37","modified_gmt":"2023-03-29T07:16:37","slug":"meerwaarde-van-getrouwheidsprogramma-voor-jouw-horecazaak","status":"publish","type":"resource","link":"https:\/\/one2three.nl\/inspiratie\/meerwaarde-van-getrouwheidsprogramma-voor-jouw-horecazaak\/","title":{"rendered":"De meerwaarde van een getrouwheidsprogramma voor jouw zaak"},"content":{"rendered":"\n

\n\t\tDe meerwaarde van een getrouwheidsprogramma voor jouw horecazaak\n\t<\/h1>\n\t\t\t\t\"De\n\t

Trouwe klanten? Die zijn goud waard. Niet alleen zorgen ze voor omzet, het zijn ook je belangrijkste ambassadeurs. Je legt ze dan ook maar beter in de watten. D\u00e9 manier om dat te doen? Met een goed uitgewerkt, makkelijk te beheren spaarsysteem. Zo heb je zonder extra werk, wel enthousiaste klanten. Doen!<\/strong><\/p>\n

\n\t\tDe voordelen van een getrouwheidsprogramma\n\t<\/h2>\n

In welke niche je van de horeca ook zit, een getrouwheidsprogramma kan je heel wat voordelen bieden. Spaarprogramma’s gaan al tientallen jaren mee en bewijzen dan ook hun nut. We zetten een aantal van deze voordelen voor je op een rijtje:<\/p>\n

    \n
  1. Maar liefst 80% van de klanten geeft aan dat een spaarprogramma de kans op een aankoop vergroot, waarbij 66% het aankooppatroon vaak aanpast, om het maximale uit het spaarprogramma te halen. Reken dus maar op meer omzet en een hogere bezoekfrequentie met een spaarprogramma<\/strong>.<\/li>\n
  2. 57% van de klanten verkiest een app om het spaarprogramma te gebruiken. De kans om ook andere digitale diensten zoals online bestellen, etc. in de vingers te krijgen. <\/strong>Meer en meer klanten worden ook lid via de site of de app en sluiten zich niet meer aan in de zaak zelf.<\/li>\n
  3. Een klantenprogramma zorgt voor een betere binding met de klant<\/strong>. Een goede band en waardering doet verkopen.<\/li>\n
  4. Tevreden klanten ontpoppen zich tot de beste ambassadeurs<\/strong>. Met een spaarprogramma kan je dit stimuleren.<\/li>\n
  5. Een getrouwheidsprogramma zorgt voor heel wat waardevolle data,<\/strong> waardoor je klanten gericht en op maat kunt gaan benaderen<\/strong>.<\/li>\n<\/ol>\n

    Kortom, voordelen zat om met een getrouwheidsprogramma van start te gaan.<\/p>\n

    \n\t\tHoud het wel authentiek\n\t<\/h2>\n

    Een gouden tip bij het lanceren van een spaarprogramma. Houd het authentiek, en maak het niet te complex. Een spaarprogramma moet een extraatje zijn, geen kopzorg. Van een gepersonaliseerd mailtje met een bedanking, tot een gratis lievelingsdrankje of een dessertje op de verjaardag: alles kan, zolang het maar klopt. Personaliseren is key om van jouw getrouwheidsprogramma een succes te maken. Gelukkig hoef je hier zelf niet van wakker te liggen.\u00a0 De oplossingen van one2three helpen je hierbij, via een eigen spaarkaart in het one2three platform, of via de koppeling met Joyn.<\/p>\n

    \n\t\t3 concrete tips bij het lanceren van een getrouwheidsprogramma\n\t<\/h2>\n

    Wil je van je getrouwheidsprogramma een doorslaggevend succes maken, dan zijn er wel een aantal zaken die je in het achterhoofd moet houden. Uit ervaring blijken deze 3 elementen een wezenlijk verschil te maken:<\/p>\n

    \n\t\tTip 1 : Bepaal vooraf wat je wil bereiken\n\t<\/h3>\n

    Geen resultaten zonder strategie. Bepaal wat je wil bereiken, want dit moet de drijvende kracht zijn achter het getrouwheidsprogramma. Het kan een toename zijn van terugkerende klanten, meerverkoop, … Om een succesvol programma op te zetten, moeten de doelen helder zijn. Zo kun je bepalen welke toeters en bellen essentieel zijn en welke niet. Een voor de hand liggend doel is retentie. Verzamel zoveel mogelijk gegevens over wat klanten waardevol vinden, vraag om feedback en wat ze het meeste waarderen. Zo kun je je programma ook blijven bijschaven.<\/p>\n

    \n\t\tTip 2 : Houd het simpel\n\t<\/h3>\n

    Maak je getrouwheidsprogramma niet te complex. Houd het simpel en helder. Zorg voor een duidelijke communicatiestrategie die je via verschillende kanalen (website, flyers, social media, …) verspreidt.<\/p>\n

    \n\t\tTip 3 : Kijk verder dan beloningen\n\t<\/h3>\n

    Trouwe klanten belonen is \u00e9\u00e9n ding, maar de waardevolle info die je via interactie krijgt en het gevoel dat je geeft wanneer je interesse toont, is minstens zo belangrijk. Communiceer met je klanten, luister naar hun feedback en ga ermee aan de slag. Zorg dat je klanten\/gasten betrokken blijven bij het programma.<\/p>\n

    \n\t\tZelf aan de slag met een getrouwheidsprogramma?\n\t<\/h2>\n

    Met one2three kan je een uitgekiend getrouwheidsprogramma opzetten:<\/p>\n