{"id":3670,"date":"2022-01-26T09:36:55","date_gmt":"2022-01-26T08:36:55","guid":{"rendered":"https:\/\/stage.one2three.nl\/resources\/online-communicatie-in-de-horeca-5-tips-om-te-verbeteren\/"},"modified":"2022-01-29T14:23:40","modified_gmt":"2022-01-29T13:23:40","slug":"online-communicatie-in-de-horeca-5-tips-om-te-verbeteren","status":"publish","type":"resource","link":"https:\/\/one2three.nl\/inspiratie\/online-communicatie-in-de-horeca-5-tips-om-te-verbeteren\/","title":{"rendered":"Online communicatie in de horeca: 5 tips om te verbeteren"},"content":{"rendered":"\n

\n\t\tOnline communicatie in de horeca: 5 tips om te verbeteren\n\t<\/h1>\n\t\t\t\t\"shutterstock_1742654276\n\t

De online vraag in de voedingssector nam in 2020 gevoelig toe. Door de corona-pandemie maakten veel mensen kennis met het bestellen van eten via een bestelplatform. 8 miljoen Belgen shopten online in 2020 en ze spendeerden 1\/3e<\/sup>\u00a0meer dan in 2019 (cijfers Becommerce<\/a>).<\/p>\n\t\t\t\t\"Belgen\n\t

De\u00a0cijfers van Google<\/a>\u00a0over de zoekopdrachten i.v.m. afhaalmaaltijden leert dat Belgen wereldkampioen zijn\u00a0met 1 zoekopdracht per 10 inwoners.<\/strong><\/p>\n

Klanten leren zo nieuwe gewoontes.\u00a0<\/strong>Alles wat het hen gemakkelijker maakt, zullen ze blijven doen. Dat ziet Becommerce tijdens de versoepelingen en dat verwachten we ook na de pandemie.<\/p>\n\t

Daarom moet je jouw online kanalen meer uitspelen. We bespreken hieronder 5 tips om jouw online communicatie te verbeteren.<\/p>\n\t

Jouw eigen zaak promoten maakt altijd een verschil. Visuele communicatie in en aan jouw gebouw, flyers, … zijn alom gekend, maar daarnaast wordt het steeds belangrijker om ook jouw online kanalen uit te spelen. We bespreken hieronder 5 tips om jouw online communicatie te verbeteren.<\/p>\n

\n\t\tTip 1: Trek de beleving in jouw zaak online door\n\t<\/h2>\n\t

Als horecaondernemer investeer je tijd en geld in de beleving zoals je die in jouw zaak wilt geven aan jouw klanten. Je denkt na over de inrichting en je menukaart, over de achtergrondmuziek en de presentatie: het moet\u00a0allemaal in jouw plaatje passen<\/strong>.<\/p>\n

Die beleving moet je ook doortrekken op jouw onlinekanalen.<\/p>\n

Veel klanten beginnen online te zoeken, Belgen zelfs het meest ter wereld. Dus moet de beleving daar al goed starten. Op kanalen zoals je webshop, Google, je Facebookpagina of Instagram moet je een online beleving brengen die je vervolgens waarmaakt in je zaak.<\/p>\n

\n\t\tFacebook en Instagram\n\t<\/h3>\n\t\t\t\t\"Het\n\t

Communiceer met regelmaat\u00a0op Facebook en Instagram<\/strong>. De tijdslijnen zijn vluchtig. Zorg daarom dat je een paar keer per week iets post. Doe dat visueel, met een leuke foto. Zo val je meer op.<\/p>\n

Voeg een bestelknop toe\u00a0<\/strong>op je Facebook en Instagram-account. Met one2three komen mensen dan op je online menu en kunnen ze meteen hun favoriete gerechten kiezen. Lekker makkelijk.<\/p>\n

Maak je sociale media mooi<\/strong>. Zorg dat je coverpagina’s en posts er goed uit zien.\u00a0Canva<\/a>\u00a0is een handige tool om visueel sterker uit de hoek te komen. Kan je goed overweg met filmpjes, is dat een troef.<\/p>\n\t\t\t\t\"Canva_vb\"\n\t

Met Canva maak je en post je leuke video’s met je smartphone. Op minder dan 6 minuten ben je helemaal weg dankzij deze 4\u00a0korte training video’s<\/a>.<\/p>\n

Canva is een betalende tool: je betaalt een prijs per post (vaak \u20ac1) of anders betaal je maandelijks voor een Pro Account. Plaats je 2 of meer posts per week, dan is een Pro account voordeliger.<\/p>\n

\n\t\tTip 2: Toon je passie\n\t<\/h2>\n\t

Jeroen Meus heeft\u00a0plezier<\/strong> wanneer hij kookt, ook al is het zijn beroep. Jeroen kan enthousiast worden over een lokaal product, vaak gemaakt door mensen met passie.<\/p>\n

Jeroen Meus\u00a0deelt zijn passie<\/strong>. Veel mensen vinden dat aangenaam. Moeilijker moet je dat niet maken.<\/p>\n

Heb jij een bepaald ingredi\u00ebnt dat je graag gebruikt? Maak je jouw gerechten op een specifieke manier?\u00a0 Staat er een drank op de kaart waar je een goed verhaal bij hebt? Of waar komt jouw passie voor de horeca vandaan? En waarom ben je een eigen zaak begonnen?<\/p>\n

Je mag gerust\u00a0persoonlijk<\/strong>\u00a0worden. Dat doe je in je zaak ook bij een babbeltje. Jij hebt jouw stijl.<\/p>\n

\n\t\tTip 3: Maak het interessant voor je klant\n\t<\/h2>\n\t

Ga breed genoeg<\/strong>: toon niet enkel foto’s van je gerechten maar maak het interessant voor je klanten.<\/p>\n

Wie is wie in jouw zaak? Gun je klanten een blik achter de schermen. Leerde je een nieuw product kennen? Deel je enthousiasme, mensen gaan het willen proeven.<\/p>\n

Daarnaast kan je wedstrijdjes organiseren. Je dag- of weekmenu publiceren, of een promotie. En waarom eens niet een leuke klant of een uitspraak van een klant in de kijker zetten? Je mag tonen dat je van je klanten houdt.<\/p>\n\t\t\t\t\"Onze\n

\n\t\tTip 4: Maak een praatje\n\t<\/h2>\n\t

Hou een conversatie. Praat met je klanten. Zoals je zou doen als ze bij je binnenstappen. Antwoord op vragen.<\/p>\n

Help je klanten<\/strong>. Geef advies. Ligt je zaak in het centrum, waar en wanneer kunnen je klanten (gratis) parkeren? Deel eens een recept. Geef de gouden tips van de chef of zaakvoerder. Jij bent tenslotte de expert.<\/p>\n

\n\t\tTip 5: Maak het makkelijk\n\t<\/h2>\n\t

Klanten zoeken de makkelijkste weg, zoals water dat van een berg stroomt. Zorg dat jouw weg de gemakkelijkste is, en communiceer veel. Je kan bijna niet teveel communiceren. Een foto met 1 kort zinnetje is vaak al genoeg.<\/p>\n

\n\t\tGoogle\n\t<\/h3>\n\t

Maak je\u00a0Google My Business pagina<\/strong>\u00a0aan zodat je makkelijker vindbaar bent op\u00a0Google Maps<\/strong>, voor mensen in de buurt. Google laat bij shopping en eten lokale zoekresultaten zien.<\/p>\n

\n\t\tE-mail\n\t<\/h3>\n\t

Leg een mailinglijst<\/strong>\u00a0aan. Via een inschrijfformulier op je website of in je zaak. Best niet op papier maar via een QR-code of een kiosk in je zaak. Gebruik in ieder geval de\u00a0e-mail adressen via jouw one2three bestelsite<\/strong>, waar mensen hun e-mail opgeven voor hun bestellingen. Zo leg je het makkelijkst een mailinglijst aan.<\/p>\n

Zo kan je nieuwigheden en promoties naar je klanten mailen.<\/p>\n

\n\t\tAan de slag\n\t<\/h3>\n\t\t\t\t\"Horeca\n\t

Bij\u00a0Horeca Vlaanderen<\/strong>\u00a0kan je (gratis) online opleidingen volgen, bvb Food fotografie met je smartphone of e-mailmarketing.<\/p>\n

Bekijk hier de agenda<\/a>.<\/p>\n\t\t\t\t\"De\n

\n\t\tKlaar om ook online te verkopen?

Bekijk wat het one2three bestelplatform allemaal kan.\n\t<\/h3>\n\t
\n\t\t\t\tOntdek onze oplossing\n\t\t\t<\/a>\n\n","protected":false},"author":1,"featured_media":3671,"template":"","acf":[],"yoast_head":"\nOnline communicatie in de horeca: 5 tips om te verbeteren - one2three Nederland<\/title>\n<meta name=\"description\" content=\"Krijg 5 gouden adviezen waarmee je als horecaondernemer je onlinekanalen kan verbeteren.\" \/>\n<meta name=\"robots\" content=\"index, follow, max-snippet:-1, max-image-preview:large, max-video-preview:-1\" \/>\n<link rel=\"canonical\" href=\"https:\/\/one2three.nl\/inspiratie\/online-communicatie-in-de-horeca-5-tips-om-te-verbeteren\/\" \/>\n<meta property=\"og:locale\" content=\"nl_NL\" \/>\n<meta property=\"og:type\" content=\"article\" \/>\n<meta property=\"og:title\" content=\"Online communicatie in de horeca: 5 tips om te verbeteren\" \/>\n<meta property=\"og:description\" content=\"Krijg 5 gouden adviezen waarmee je als horecaondernemer je onlinekanalen kan verbeteren.\" \/>\n<meta property=\"og:url\" content=\"https:\/\/one2three.nl\/inspiratie\/online-communicatie-in-de-horeca-5-tips-om-te-verbeteren\/\" \/>\n<meta property=\"og:site_name\" content=\"one2three Nederland\" \/>\n<meta property=\"article:publisher\" content=\"https:\/\/www.facebook.com\/one2three\" \/>\n<meta property=\"article:modified_time\" content=\"2022-01-29T13:23:40+00:00\" \/>\n<meta property=\"og:image\" content=\"https:\/\/one2three.nl\/wp-content\/uploads\/sites\/5\/2022\/01\/shutterstock_1742654276-16-9.jpg\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:width\" content=\"1920\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:height\" content=\"1080\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:type\" content=\"image\/jpeg\" \/>\n<meta name=\"twitter:card\" content=\"summary_large_image\" \/>\n<meta name=\"twitter:description\" content=\"Krijg 5 gouden adviezen waarmee je als horecaondernemer je onlinekanalen kan verbeteren.\" \/>\n<meta name=\"twitter:label1\" content=\"Geschatte leestijd\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data1\" content=\"4 minuten\" \/>\n<script type=\"application\/ld+json\" class=\"yoast-schema-graph\">{\"@context\":\"https:\/\/schema.org\",\"@graph\":[{\"@type\":\"WebPage\",\"@id\":\"https:\/\/one2three.nl\/inspiratie\/online-communicatie-in-de-horeca-5-tips-om-te-verbeteren\/\",\"url\":\"https:\/\/one2three.nl\/inspiratie\/online-communicatie-in-de-horeca-5-tips-om-te-verbeteren\/\",\"name\":\"Online communicatie in de horeca: 5 tips om te verbeteren - one2three Nederland\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/one2three.nl\/#website\"},\"primaryImageOfPage\":{\"@id\":\"https:\/\/one2three.nl\/inspiratie\/online-communicatie-in-de-horeca-5-tips-om-te-verbeteren\/#primaryimage\"},\"image\":{\"@id\":\"https:\/\/one2three.nl\/inspiratie\/online-communicatie-in-de-horeca-5-tips-om-te-verbeteren\/#primaryimage\"},\"thumbnailUrl\":\"https:\/\/one2three.nl\/wp-content\/uploads\/sites\/5\/2022\/01\/shutterstock_1742654276-16-9.jpg\",\"datePublished\":\"2022-01-26T08:36:55+00:00\",\"dateModified\":\"2022-01-29T13:23:40+00:00\",\"description\":\"Krijg 5 gouden adviezen waarmee je als horecaondernemer je onlinekanalen kan verbeteren.\",\"breadcrumb\":{\"@id\":\"https:\/\/one2three.nl\/inspiratie\/online-communicatie-in-de-horeca-5-tips-om-te-verbeteren\/#breadcrumb\"},\"inLanguage\":\"nl-NL\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"ReadAction\",\"target\":[\"https:\/\/one2three.nl\/inspiratie\/online-communicatie-in-de-horeca-5-tips-om-te-verbeteren\/\"]}]},{\"@type\":\"ImageObject\",\"inLanguage\":\"nl-NL\",\"@id\":\"https:\/\/one2three.nl\/inspiratie\/online-communicatie-in-de-horeca-5-tips-om-te-verbeteren\/#primaryimage\",\"url\":\"https:\/\/one2three.nl\/wp-content\/uploads\/sites\/5\/2022\/01\/shutterstock_1742654276-16-9.jpg\",\"contentUrl\":\"https:\/\/one2three.nl\/wp-content\/uploads\/sites\/5\/2022\/01\/shutterstock_1742654276-16-9.jpg\",\"width\":1920,\"height\":1080},{\"@type\":\"BreadcrumbList\",\"@id\":\"https:\/\/one2three.nl\/inspiratie\/online-communicatie-in-de-horeca-5-tips-om-te-verbeteren\/#breadcrumb\",\"itemListElement\":[{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":1,\"name\":\"Home\",\"item\":\"https:\/\/one2three.nl\/\"},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":2,\"name\":\"Online communicatie in de horeca: 5 tips om te verbeteren\"}]},{\"@type\":\"WebSite\",\"@id\":\"https:\/\/one2three.nl\/#website\",\"url\":\"https:\/\/one2three.nl\/\",\"name\":\"one2three Nederland\",\"description\":\"Uw zaak, uw klanten, uw bestelplatform\",\"publisher\":{\"@id\":\"https:\/\/one2three.nl\/#organization\"},\"potentialAction\":[{\"@type\":\"SearchAction\",\"target\":{\"@type\":\"EntryPoint\",\"urlTemplate\":\"https:\/\/one2three.nl\/?s={search_term_string}\"},\"query-input\":\"required name=search_term_string\"}],\"inLanguage\":\"nl-NL\"},{\"@type\":\"Organization\",\"@id\":\"https:\/\/one2three.nl\/#organization\",\"name\":\"one2three NV\",\"url\":\"https:\/\/one2three.nl\/\",\"logo\":{\"@type\":\"ImageObject\",\"inLanguage\":\"nl-NL\",\"@id\":\"https:\/\/one2three.nl\/#\/schema\/logo\/image\/\",\"url\":\"https:\/\/one2three.nl\/wp-content\/uploads\/sites\/5\/2021\/01\/one2three-logo-light.png\",\"contentUrl\":\"https:\/\/one2three.nl\/wp-content\/uploads\/sites\/5\/2021\/01\/one2three-logo-light.png\",\"width\":934,\"height\":266,\"caption\":\"one2three NV\"},\"image\":{\"@id\":\"https:\/\/one2three.nl\/#\/schema\/logo\/image\/\"},\"sameAs\":[\"https:\/\/www.facebook.com\/one2three\",\"https:\/\/www.youtube.com\/channel\/UC_n146ds1KJnblQ-BmEVH7Q\/videos\"]}]}<\/script>\n<!-- \/ Yoast SEO Premium plugin. -->","yoast_head_json":{"title":"Online communicatie in de horeca: 5 tips om te verbeteren - one2three Nederland","description":"Krijg 5 gouden adviezen waarmee je als horecaondernemer je onlinekanalen kan verbeteren.","robots":{"index":"index","follow":"follow","max-snippet":"max-snippet:-1","max-image-preview":"max-image-preview:large","max-video-preview":"max-video-preview:-1"},"canonical":"https:\/\/one2three.nl\/inspiratie\/online-communicatie-in-de-horeca-5-tips-om-te-verbeteren\/","og_locale":"nl_NL","og_type":"article","og_title":"Online communicatie in de horeca: 5 tips om te verbeteren","og_description":"Krijg 5 gouden adviezen waarmee je als horecaondernemer je onlinekanalen kan verbeteren.","og_url":"https:\/\/one2three.nl\/inspiratie\/online-communicatie-in-de-horeca-5-tips-om-te-verbeteren\/","og_site_name":"one2three Nederland","article_publisher":"https:\/\/www.facebook.com\/one2three","article_modified_time":"2022-01-29T13:23:40+00:00","og_image":[{"width":1920,"height":1080,"url":"https:\/\/one2three.nl\/wp-content\/uploads\/sites\/5\/2022\/01\/shutterstock_1742654276-16-9.jpg","type":"image\/jpeg"}],"twitter_card":"summary_large_image","twitter_description":"Krijg 5 gouden adviezen waarmee je als horecaondernemer je onlinekanalen kan verbeteren.","twitter_misc":{"Geschatte leestijd":"4 minuten"},"schema":{"@context":"https:\/\/schema.org","@graph":[{"@type":"WebPage","@id":"https:\/\/one2three.nl\/inspiratie\/online-communicatie-in-de-horeca-5-tips-om-te-verbeteren\/","url":"https:\/\/one2three.nl\/inspiratie\/online-communicatie-in-de-horeca-5-tips-om-te-verbeteren\/","name":"Online communicatie in de horeca: 5 tips om te verbeteren - one2three Nederland","isPartOf":{"@id":"https:\/\/one2three.nl\/#website"},"primaryImageOfPage":{"@id":"https:\/\/one2three.nl\/inspiratie\/online-communicatie-in-de-horeca-5-tips-om-te-verbeteren\/#primaryimage"},"image":{"@id":"https:\/\/one2three.nl\/inspiratie\/online-communicatie-in-de-horeca-5-tips-om-te-verbeteren\/#primaryimage"},"thumbnailUrl":"https:\/\/one2three.nl\/wp-content\/uploads\/sites\/5\/2022\/01\/shutterstock_1742654276-16-9.jpg","datePublished":"2022-01-26T08:36:55+00:00","dateModified":"2022-01-29T13:23:40+00:00","description":"Krijg 5 gouden adviezen waarmee je als horecaondernemer je onlinekanalen kan verbeteren.","breadcrumb":{"@id":"https:\/\/one2three.nl\/inspiratie\/online-communicatie-in-de-horeca-5-tips-om-te-verbeteren\/#breadcrumb"},"inLanguage":"nl-NL","potentialAction":[{"@type":"ReadAction","target":["https:\/\/one2three.nl\/inspiratie\/online-communicatie-in-de-horeca-5-tips-om-te-verbeteren\/"]}]},{"@type":"ImageObject","inLanguage":"nl-NL","@id":"https:\/\/one2three.nl\/inspiratie\/online-communicatie-in-de-horeca-5-tips-om-te-verbeteren\/#primaryimage","url":"https:\/\/one2three.nl\/wp-content\/uploads\/sites\/5\/2022\/01\/shutterstock_1742654276-16-9.jpg","contentUrl":"https:\/\/one2three.nl\/wp-content\/uploads\/sites\/5\/2022\/01\/shutterstock_1742654276-16-9.jpg","width":1920,"height":1080},{"@type":"BreadcrumbList","@id":"https:\/\/one2three.nl\/inspiratie\/online-communicatie-in-de-horeca-5-tips-om-te-verbeteren\/#breadcrumb","itemListElement":[{"@type":"ListItem","position":1,"name":"Home","item":"https:\/\/one2three.nl\/"},{"@type":"ListItem","position":2,"name":"Online communicatie in de horeca: 5 tips om te verbeteren"}]},{"@type":"WebSite","@id":"https:\/\/one2three.nl\/#website","url":"https:\/\/one2three.nl\/","name":"one2three Nederland","description":"Uw zaak, uw klanten, uw bestelplatform","publisher":{"@id":"https:\/\/one2three.nl\/#organization"},"potentialAction":[{"@type":"SearchAction","target":{"@type":"EntryPoint","urlTemplate":"https:\/\/one2three.nl\/?s={search_term_string}"},"query-input":"required name=search_term_string"}],"inLanguage":"nl-NL"},{"@type":"Organization","@id":"https:\/\/one2three.nl\/#organization","name":"one2three NV","url":"https:\/\/one2three.nl\/","logo":{"@type":"ImageObject","inLanguage":"nl-NL","@id":"https:\/\/one2three.nl\/#\/schema\/logo\/image\/","url":"https:\/\/one2three.nl\/wp-content\/uploads\/sites\/5\/2021\/01\/one2three-logo-light.png","contentUrl":"https:\/\/one2three.nl\/wp-content\/uploads\/sites\/5\/2021\/01\/one2three-logo-light.png","width":934,"height":266,"caption":"one2three NV"},"image":{"@id":"https:\/\/one2three.nl\/#\/schema\/logo\/image\/"},"sameAs":["https:\/\/www.facebook.com\/one2three","https:\/\/www.youtube.com\/channel\/UC_n146ds1KJnblQ-BmEVH7Q\/videos"]}]}},"uagb_featured_image_src":{"full":["https:\/\/one2three.nl\/wp-content\/uploads\/sites\/5\/2022\/01\/shutterstock_1742654276-16-9.jpg",1920,1080,false],"thumbnail":["https:\/\/one2three.nl\/wp-content\/uploads\/sites\/5\/2022\/01\/shutterstock_1742654276-16-9-150x150.jpg",150,150,true],"medium":["https:\/\/one2three.nl\/wp-content\/uploads\/sites\/5\/2022\/01\/shutterstock_1742654276-16-9-300x169.jpg",300,169,true],"medium_large":["https:\/\/one2three.nl\/wp-content\/uploads\/sites\/5\/2022\/01\/shutterstock_1742654276-16-9-768x432.jpg",768,432,true],"large":["https:\/\/one2three.nl\/wp-content\/uploads\/sites\/5\/2022\/01\/shutterstock_1742654276-16-9-1024x576.jpg",1024,576,true],"1536x1536":["https:\/\/one2three.nl\/wp-content\/uploads\/sites\/5\/2022\/01\/shutterstock_1742654276-16-9-1536x864.jpg",1536,864,true],"2048x2048":["https:\/\/one2three.nl\/wp-content\/uploads\/sites\/5\/2022\/01\/shutterstock_1742654276-16-9.jpg",1920,1080,false]},"uagb_author_info":{"display_name":"admin","author_link":"https:\/\/one2three.nl\/nieuws\/author\/admin\/"},"uagb_comment_info":0,"uagb_excerpt":"Online communicatie in de horeca: 5 tips om te verbeteren De online vraag in de voedingssector nam in 2020 gevoelig toe. Door de corona-pandemie maakten veel mensen kennis met het bestellen van eten via een bestelplatform. 8 miljoen Belgen shopten online in 2020 en ze spendeerden 1\/3e\u00a0meer dan in 2019 (cijfers Becommerce). De\u00a0cijfers van Google\u00a0over…","featured_img":"https:\/\/one2three.nl\/wp-content\/uploads\/sites\/5\/2022\/01\/shutterstock_1742654276-16-9.jpg","coauthors":[],"author_meta":{"author_link":"https:\/\/one2three.nl\/nieuws\/author\/admin\/","display_name":"admin"},"relative_dates":{"created":"Posted 2 jaar ago","modified":"Updated 2 jaar ago"},"absolute_dates":{"created":"Posted on 26 januari 2022","modified":"Updated on 29 januari 2022"},"absolute_dates_time":{"created":"Posted on 26 januari 2022 09:36","modified":"Updated on 29 januari 2022 14:23"},"featured_img_caption":"","tax_additional":[],"series_order":"","_links":{"self":[{"href":"https:\/\/one2three.nl\/wp-json\/wp\/v2\/resource\/3670"}],"collection":[{"href":"https:\/\/one2three.nl\/wp-json\/wp\/v2\/resource"}],"about":[{"href":"https:\/\/one2three.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/resource"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/one2three.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3671"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/one2three.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3670"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}